<< Klik voor weergeven inhoudsopgave >> Navigatie: Programma algemeen > Geïntegreerde Excel uittrekstaat > Nieuw Excel-sjabloon aanmaken |
Lint: [Bestand] + [Instellingen] + [Nieuw Excel-sjabloon]; Icoon: |
Met deze functie wordt Microsoft Excel gestart met de extra werkbalk zoals hiervoor beschreven. Vooraf moet door de gebruiker echter eerst in een dialoogvenster een bestandsnaam voor het nieuwe sjabloon worden opgegeven. Dit venster opent met de standaard map zoals die bij [Bestand] + [Instellingen] + [Opties], sectie 'Algemeen', Rubriek 'Bestanden' is ingesteld.
De opgegeven bestandsnaam krijgt automatisch de extensie .XLTX mee, de aanduiding voor een Excel sjabloon. Er wordt altijd een nieuw sjabloon aangemaakt; de gebruiker moet dus een niet bestaande bestandsnaam opgeven. Bestaat de opgegeven bestandsnaam wel, dan volgt een melding:
Wanneer een correcte bestandsnaam is opgegeven of op bovenstaande vraag met [Ja] is geantwoord, wordt Microsoft Excel opgestart en kan het document worden bewerkt. Als het Excel document wordt afgesloten, verschijnt de vraag:
Opslaan |
Microsoft Excel wordt afgesloten en het gewijzigde document wordt op het systeem opgeslagen onder de opgegeven bestandsnaam. Hierna kunnen in begrotingen een algemeen blad worden ingevoegd op basis van dit sjabloon.
|
Niet opslaan |
Microsoft Excel wordt verlaten zonder het gewijzigde document op te slaan.
|
Annuleren |
U blijft in het document in Microsoft Excel. |